معاون استاندار یزد در نشست مطبوعاتی از ضزب الجل به متولیان  احداث نمایشگاه بین المللی یزد  خبر داد:
دولت به تمام تعهدات خود عمل کرده   اما......-ما مهلت دادیم و اگر اقدامی صورت نگیرد مدیریت ارشد استان قطعا راهکارهای قانونی را دنبال و اجرا خواهد کرد

در سالروز ورود آزادگان آزاده سرافراز محمد رضا بابایی که یکی از مدیران  فعال استان به حساب می آید و در کارنامه فعالیت هایش ،مشاور شهرداریزد ،فرماندارمهریز،معاونت فرمانداریزد ،مدیرکل اداری مالی استانداری یزد ،معاونت مالی  آب منطقه ای یزد  و در آخرین سمت خود معاونت برنامه ریزی استانداری یزد در جمع خبرنگاران حضور یافت تا به سئوالات ریز و درشت خبرنگاران استان پاسخ گوید .

محمد رضا بابایی معاون برنامه ریزی استانداری یزد در ابتدا به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف نظام اشاره نموده و روز خبرنگار را به خبرنگاران رسانه های مختلف مکتوب و غیر مکتوب تبریک گفته و اظهار داشت :رسانه ها با درک  و لمس مخاطبان می توانند  در نقش پل ارتباطی مردم و مسئولین عمل نمایند .وی افزود:ما شاهد تلاش های صادقانه خبرنگاران و رسانه ها هستیم  ودر اکثر نشریات و رسانه های استان ،شاهد صداقت ،راستی  و درستی عملکرد هستیم  و از آفتی که بعضا رسانه ها در سطح ملی  به آن دچار هستند بدور بوده و کمتر خبر ناصحیح  در رسانه های استان و نمایندگی های کشوری رسانه ها دیده می شود و خوشبختانه حضور با صداقت رسانه ها در استان خود امتیازی برای استان است .
وی در ادامه افزود :به دنبال فرصتی بودیم که قدرشناسی خود و همکاران را به دوستان ابلاغ نمائیم و زیاد هم موافق حضور تکراری در رسانه ها نبوده و اعتقاد به استفاده صحیح  و به موقع از رسانه ها در امور داریم .

معاون برنامه ریزی استانداری یزد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در تمام امور اظهار داشت :برنامه ،افق و بلندای  پیش روی استان را با وسعت عریض و طویل مشخص می نماید .
 معاون برنامه ریزی استاندار یزد تدوین برنامه دانش محور را دغدغه مهم و یکی از دغدغه های اصلی استان در حوزه برنامه ریزی دانست و گفت: کار همراه با برنامه ریزی همچون حرکت در روز و در جاده ای صاف و هموار است بنابراين با یک برنامه منطقی و دقیق، افق پیش رو روشن خواهد بود.
 محمد رضا بابائی افزود : بر این اساس مسیر حرکت استان به سوی توسعه همه جانبه و پایدار طرح ریزی شده است.وی سپس از تشکیل اتاق فکری با حضور نخبگان استان در حوزه معاونت برنامه ریزی استانداري خبر داد و خاطرنشان ساخت: با بهره گیری از افکار و اذهان نخبگان جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه برنامه ریزی می کنیم و در این زمینه تاكنون بالغ بر 30 جلسه با نخبگان برگزار شده است.
معاون برنامه ریزی استاندار در خصوص فرآیند تدوین برنامه ها، عنوان کرد: تدوین برنامه ها در 3 برش بخشی، منطقه ای و کشوری را  دنبال و عمدتا توسط تیمهای دانشگاهی تهیه شده است.
معاون برنامه ریزی استانداری یزد افزود :تمام دستگاه ها ملزم به تدوین سند تو سعه در بخش های خود شده  و تعدادی از سند های توسعه آماده تصویب و ابلاغ شده و بقیه نیز در برنامه دستگاه های قرار دارد .وی  با بیان اینکه 26 سند توسعه تدوین شده یا درحال تدوین است ، سند توسعه صنایع نوین، سند توسعه اشتغال، سند توسعه گردشگری، سند توانمندی های صادراتی استان و.... را از جمله این اسناد توسعه ای بر شمرد.

وی همچنین از تدوین سند توسعه دو شهرستان استان خبر داد و گفت: برای تدوین سند چشم انداز توسعه 9 شهرستان دیگر استان نیز تامین اعتبار شده كه هم اکنون مراحل تدوین سند را می گذرانند.وی افزود:38 دستگاه نقشه راه خود را ابلاغ کرده اند و رسانه ها نیز  در صورت نیاز می توانند از این نقشه های راه بهره برداری نمایند .

بودجه

معاون برنامه ریزی استاندار یزد در زمینه بودجه استان اظهار داشت : متاسفانه استان یزد از حیث اعتبارات عمرانی، جایگاه خوبی ندارد و ما مراتب اعتراض خود را به طور مکرر به مسئولان ذیربط کشوری اعلام کرده و خواستار بهبود جایگاه استان شده ایم.و نمایندگان استان نیز در این زمینه حساسیت ویژه ای داشته و پیگیر رفع این نقیصه هستند .
بابائی جایگاه استان یزد را در اعتبارات عمرانی ، در رتبه بیست و هشتم کشور اعلام کرد و افزود: این در حالی است که استان یزد، سومین استان کشور از لحاظ وسعت و چهاردهمین استان به لحاظ وصول مالیات است.وی تصریح کرد :البته قبلا هم که 28 استان بودیم جایگاه یزد 26 کشوری بوده است .
وی تاکید کرد :از جمله معدود استانهائی هستیم که درآمد مان بیشتر از هزینه ها بوده و اگر تنها درآمد استان به یزد اختصاص داده می شد وضعیت ما بهتر ازحال حاضر  بود .

وی در تشریح این مطلب که استان نیاز به ارتقا جایگاه در تخصیص اعتبارات عمرانی دارد به مقایسه در آمدها ، اعتبارات و تعداد پروژه های عمرانی طی سه سال گذشته پرداخت و در این رابطه گفت:در آمد استان در سالهای 87 و 88 به ترتیب 5/143 میلیارد تومان و 9/198 میلیارد تومان بوده است و در سال جاری نیز 6/220میلیارد تومان پیش بینی شده و این در حالی است که در سالهای 87 و 88 به ترتیب مبلغ 5/87 میلیارد تومان و 9/66 میلیارد تومان و در سال 89 نیز مبلغ 6/81 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان اختصاص یافته است.
معاون برنامه ریزی استاندار در ادامه تعداد پروژه های عمرانی در سالهای87 ،88 و 89 را به ترتیب 2431 ،2312 و بالغ بر 2 هزار پروژه اعلام کرد.
بابائی در این کنفرانس از وضعیت صادرات استان گفت و تصریح کرد: در چهارماهه نخست امسال بالغ بر 197 هزار تن كالا به ارزش تقريبي 113 ميليون از استان يزد صادر شد كه نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب 44 و 122 درصد رشد داشته است .
به گفته وی عمده ترين اقلام صادراتی شامل قير، كاشي ، كابل هاي مخابراتي ، موليبدن و پسته بود كه به كشور هاي پاكستان ، عراق ، سوريه ، افغانستان ، هلند ، آلمان و روسيه و... صادر شد.
بابائی حفظ بازار روسیه در زمینه فروش محصولات گلخانه ای را برای استان پر اهمیت توصیف کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار بازار سرمایه در حوزه بورس را شاهد تغییرات مثبت و رشد بسیار خوبی دانست و حضور استان یزد در بورس را بسیار خوب ارزیابی کرد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نرخ بیکاری در استان یزد، گفت: استان یزد با داشتن نرخ بیکاری 9 درصد، رتبه هفتم بیکاری پائین را در کشور دارد.

نمایشگاه بین المللی استان یزد

معاون برنامه ریزی استانداری یزد  از احداث نمایشگاه بین المللی یزد به عنوان یکی از دغدغه های مهم استان در حوزه اقتصادی و بازرگانی یاد و اعلام کرد: پس از تسطیح زمین،تامین آب و برق ، حصار کشی صورت گرفته و حتی اتاقک ورودی این مجموعه نیز احداث شده اما متاسفانه در حوزه اجرائی دچار وقفه شده است که امیدواریم بخش خصوصی پس از دریافت تسهیلات درخواستی ، هرچه زودتر نسبت به احداث سالنهای نمایشگاه اقدام کند.
وی تاکید کرد:متاسفانه مجموعه ای که شکل گرفته از ادامه کار و سرما یه گذاری نگران است و این در حالی است که دولت به کلیه تعهداتش عمل نموده و در این راستا با درخواست مجموعه متولی این امر با اعطای تسهیلاتی معادل 2میلیارد تومان موافقت شد ه است .


وی در این زمینه افزود:برای اجرای سوله تا پای قرارداد هم پیش رفتند و متاسفانه کار را متوقف و هیچگونه فعالیتی که نشان دهنده عزم مجموعه برای تسریع در کار باشد دیده نمی شود .

وی با اشاره به فرصت و ضرب الاجل داده شده به مجموعه از طریق مدیریت ارشد استان  افزود :ما مهلت دادیم و اگر اقدامی صورت نگیرد مدیریت ارشد استان قطعا راهکارهای قانونی را دنبال و اجرا خواهد کرد و این کوتاهی  در حالی صورت می گیرد که دولت به کل تعهدات خود عمل نموده و 2 میلیارد تسهیلات نیز تصویب کرده است .

گفتنی است :
مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری نیز در ابتدای این نشست مطبوعاتی با تبریک ماه مبارک رمضان ، بر بهره گیری از فرصتهای ارزشمند این ماه شریف در خودسازی تاکید کرد.وی همچنین  سالروز بازگشت آزادگان به میهن عزیز اسلامی را گرامی داشت و افزود:  زمانی که میهن اسلامی مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفت ، فرزندان فهیمی از این ملت که بعضاَ با سن کم  اما دارای بصیرت کامل بودند در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب ایستادند و برخی از آنها اسیر چنگال دشمنان شدند.
وی افزود: این بزرگواران در حالی که در دل دشمن اسیر بودند ، مقاومت نموده و بر سر میثاق خود با امام و شهدا ماندند ، اما برخی که در آن زمان هم از نظر  تحصیلات وهم از نظر سن و سال توانایی افزونتری برای یاری انقلاب داشتند، نه تنها به یاری انقلاب برنخاستند بلکه همیشه حالت طلبکارانه ای از انقلاب داشته اند.
پس از این نشست مطبوعاتی، اصحاب رسانه استان ضیافت افطار را  همراه با  معاون برنامه ریزی استاندار صرف كردند.





یزدفردا


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا